T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Nusaybin Mehmet Emin Kuş Anadolu İmam Hatip Lisesi

7'DEN 70'E KİTAP OKUMA SEFERBERLİĞİ

 

       Okulumuzca  hazırlanan Vizyon Belgesi doğrultusunda öğrencilerin okuma becerisini geliştirmeye ve velilerin okuma alışkanlığı edinmesine yönelik olarak hedefler belirlenmiştir.

    Okulumuzda kitap okuma etkinliği için takımlar oluşturulmuş ve her takım 5 öğrenciden oluşturulmuştur. Öğrencilerin bu alışkanlığı kazanabilmeleri için sürekli olarak kitap okuyup okumadıkları takip edilmiş ve bu konuda gelişme sağlanmıştır. Diğer branş öğretmenlerinin de katkılarıyla okulumuzda okuma yazma bilmeyen öğrencilere okuma yazmayı geliştirmeleri konusunda işbirliğine gidilmiştir.

    Okulumuzda okuma becerilerinin geliştirilmesi konusunda öğrencilere her türlü imkan sunulmuştur. Bu konuda kitap erişiminde sıkıntı çeken öğrenciler için okul Kütüphanesi öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. Bu etkinliğin bir proje olarak sürdürülmesi konusunda karar kılınmıştır.  

      Okulumuzda  "Kitap Okuma Saati Uygulaması"  yukarıdaki tabloda belirtilen şekilde ve Vizyon Belgesi'nde belirlenen hedefler doğrultusunda uygulanmıştır. Bu kapsamda aşağıda belirtilen faaliyetler yapılmıştır :  

         Öğrencilere kitap okuma sevgisi kazandırılmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin okuma, anlama v.b. becerilerinin geliştirmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin boş zamanlarında kitap okuma isteği kazanmaları amaçlanmıştır. Öğrencilerin okudukları kitapları anlatmaları istemiş anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi sağlanmıştır. Öğrencilerin okudukları hikâye, masal v.b. kitapları özet çıkarmaları için Kitap Özet formları hazırlanarak uygulanmış ve öğrencilerin yazı yazma becerileri ile anlama becerileri geliştirilmiştir. Her ay okuma hızları ölçülmüş okuma hızlarında gelişme ve ilerleme kazandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin özel günlerde birbirlerine kitap hediye etmesi tavsiye edilerek kitap sevgisi kazandırılmıştır. Kitap okuma saati uygulama esnasında öğrencilerinin başında bulunmuş olup bu esnada kitap okuyarak öğrencilere rol model olunmuştur.Kitap okuma esnasında öğrencilerin bilemediği kelimeler cümlenin gelişinden çıkartılarak öğrencinin anlamlı okuması sağlamıştır.

 

05-01-202205-01-202205-01-202205-01-202205-01-202205-01-202205-01-202205-01-202205-01-202205-01-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2022 - Güncelleme: 23.02.2024 13:12 - Görüntülenme: 76
  Beğen | 0  kişi beğendi