T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Nusaybin Mehmet Emin Kuş Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

Mrt

Okulumuz Öğretrmenleri ve Öğrencileri tarafından okulda pano çalışmaları yapıldı.

Şbt

Ara dönem kamp programının belirlenmesi, öğretmen, öğrenci ve velilere duyurulması

Okul rehber öğretmenimiz ara dönemde öğrencilerimizin okuldaki ve okul dışında kamp programları oluşturarak öğrencilerimizin ara vermeden çalışmalarına tüm hızıyla devam etmesini sağlamıştır.

Ders bazlı 1. Dönem performans değerlendirme sınavının uygulanması sınava yönelik, istatistik çalışmaların gerçekleştirilmesi analizler, ağırlıklı ortalamaları, net ortalamaları grafiği

Okul rehber öğretmenimizin ve okul idaresinin birlikte yürüttüğü çalışmalar ile sınavların istatistik ve analizleri sınıf rehber öğretmenleriyle paylaşılmış, sınıf rehber öğretmenleri öğrenci ve veliler ile birlikte değerlendirmelerde bulunmuştur.

Mesleki rehberlik kapsamında, üniversite gezileri, kariyer buluşmaları, mesleğimde 1 gün programlarının gerçekleştirilmesi.

Okulumuzdan mezun olup üniversite hayatına devam eden veya bitirmiş olan gençlerimizi, eğitim hayatına devam eden öğrencilerimizle buluşturup tecrübe paylaşımında bulunulmuştur.

11. sınıflara yönelik 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında gerçekleştirilecek üniversite hazırlık programının öğretmen, öğrenci ve velilere yüzyüze programlarla tanıtılması. Hazırlanan programa özel afişlerin sosyal medya ve okul panolarında yayınlanması

11. sınıflarımıza özel olarak hazırlanan program okul rehber öğretmenimiz ve okul idaremizin işbirliği ile önce öğretmenlerle toplantı düzenlenip çalışmalar aktarılmış daha sonra velilerimiz davet edilerek onlarla paylaşılmış ve öğrencilerimize sınıf içinde ve konferans salonunda bilgilendirmelerde bulunulmuştur.

YKS’ de yer alan derslerin öğretmenleriyle toplantı yapılarak ders bazındaki özel sorunların tespit edilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması

Yks yer alan branş dersleri öğretmenleri bir araya gelerek sorunlar hakkında görüşlerini bildirmiş ve çözüm önerilerinde bulunmuşlardır. Çalışmaların aksamadan koordineli bir şekilde sürüdürülmesi sağlanmıştır.

2024 MSÜ Milli Savunma Üniversitesi Askeri Öğrenci Aday Belirleme Sınavına yönelik rehberlik servisiyle iş birliği yaparak öğrencilerin bilgilendirilmesi ve başvuru yapmalarının sağlanması

MSÜ sınav başvuru zaman aralığında olunduğundan öğrencilerimize sınıf içinde duyurularda bulunulmuş sınıf rehber öğretmenleriyle veliler bilgilendirilmiş okul rehberlik servisi tarafından sunum yapılmıştır. Öğrencilerimizin yapılacak olan sınavlara yüksek oranda katılımını sağlamak hedeflenmektedir.

Ekm

Üniversite Hazırlık Programıyla İlgili Afiş Broşür, Sosyal Medya Çalışmalarının Gerçekleştirilmesi

Hedef Yks 2024 ‘Akademik Takip Komisyonu’ tarafından hazırlanan Ekim ayı çalışmasında görevli olan Okul Koordinatörü Kadir DELİBAŞ, Okul rehber öğretmeni Ahmet GENÇ ve Felsefe Öğretmeni Ferit YILDIZ tarafından üniversiteye hazırlık sınavı olan yks’de öğrenci başarısının artırılması ve bu konuda öğrencilerin yıl içerisinde verimli çalışmaları için gerekli bilgilendirme toplantıları yapıldı. Yks’yi tanıtıcı afiş, broşür, sosyal medya çalışmalarının gerçekleştirildi. Yks’nin kaç oturumdan oluştuğu ve hangi oturumun hangi puan türünü etkilediği, hangi testlerin kaç puanla hesaplandığı, her oturumun ne kadar süresi olduğu v.b bilgilendirici afiş ve broşürler okulun belirlenen panolarında sergilenmiştir. Ayrıca bu tanıtımlar okul rehberlik servisi tarafından seminerler ve birebir görüşmelerle devam etmiştir.

 

May

         Kültür ve medeniyetimizden tevarüs eden geleneksel sanatlarımızın öğrenilmesi noktasında öğrencilerimizin gerekli yerlere başvurarak kurslara dahil olabileceği kendilerine aktarıldı. Geleneksel sanatlarımız hakkında kısaca bilgiler verildi. Dini musiki, hüsnü hat, ebru ve tezhip sanatlarının İslam kültür ve medeniyetinde doğmuş olan geleneksel sanatlardan olduğu öğrencilere bildirildi.

Bu sanatlardan ebru sanatının öğrencilere gösterilip öğrencilerimize işin ustası tarafından bu sanatın öğretilmesi için Halk Eğitim Merkezi ile işbirliğine gidilerek öğrencilerimiz kurs merkezine götürüldü. Ebru sanatının geçmişi hakkında kısa bir bilgilendirmenin ardından ebru sanatının gerçekleştirilmesi için sahip olunması gereken ebru sanatına has malzemelerden bahsedildi. Ebru sanatında kullanılan boyaların tamamı tabiattan doğal yöntemlerle elde edildiği ve kullanılan suyun yoğunlaşmasını sağlayan kitrenin esasında bitkisel esaslı bir ana malzeme olduğu aktarıldı. Boyaların kitre üzerinde açılmasını sağlayan doğal asitin de hayvanın safra kesesindeki öd olduğu bildirildi. Bu malzemeler üzerinde yapılan sanatın en sonunda kağıt üzerine geçirilir.

 

          Bu anlatımın sonunda öğreticinin ardından öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz öğreticinin rehberliğinde ebru sanatının deneyimledi.

May

 

  Okulumuzda fen bilimleri, bilişim, görsel sanatlar, müzik, teknoloji tasarım, yabancı dil derslerine yönelik sınıflar oluşturuldu.

 

   Bu sınıflar öğrencinin öğrenme-öğretme ortamında aktif rol alması, öğrenme sorumluluğunu üstlenmesi, ve yaparak-yaşayarak öğrenmesini sağlamaktadır. Bu sınıflardaki eğitimler öğrencilerin nesneleri incelemeleri, duyu organlarıyla algılamaları, deney, gezi, gözlem ve atölye çalışmaları yapılarak öğrencinin derse aktif olarak katılması, soru sorması, konuşması, tartışması, bilgiyi geçmiş yaşantılarıyla ilişkilendirmesi, öğrenmeyi öğrenme yolları bilmesi ve uygulaması, proje üretmesi ve hayata geçirmesi anlamına gelir .

 

 

 Böylelikle  öğrencilerimizin tüm duyularına hitap eden sınıflarımızda öğrencilerimiz eğlenceli vakitler geçiriyor.

 

 

 

May

Etkinlik başlamadan önce öğrencilerimize çevre bilinci ve duyarlılığının oluşması için nelere dikkat edilmesi gerektiği anlatıldı. Toplam 20 öğrenci ve 4 öğretmen ile gerçekleşen bu etkinlikte sınav stresini üzerlerinden atmaları ve bir nebze nefes alabilmeleri adına Nusaybin Çağ Çağ Barajı ve Gırnavas Höyüğüne, bisiklet turu ve doğa yürüyüşü gerçekleştirildi. Yürüyüş boyunca öğrencilerin güvenliği için tedbirler alındı ve öğrencilere gerekli uyarılar yapıldı.  Bu etkinlik sayesinde öğrencilerimizin doğayı daha iyi tanımaları ve çevre bilincine sahip olmaları ayrıca doğada paylaşımcı bir yaklaşıma sahip olmaları amaçlandı..

May

Öğrencilere uygun olan sınıf bazlarında 9-10-11-12 TYT-AYT performans değerlendirme çalışması uygulanır ve sonuçları değerlendirilerek sosyal ağlar üzerinden veli ve öğrencilere bireysel olarak duyurulur. KTS sistemine yüklenir, sınav analizleri yapılarak eksik veya yetersiz konuların telafisi sağlanır.

9,10,11. Sınıfların yıl boyunca uygulanan anket, envanter, test, deneme, performans sonuçları öğrencilerin yaptıkları bireysel, grup çalışmaları toplanıp çalışmayı yürüten öğretmenler, zümre öğretmenleri ile beraber toplantılar yapılıp yıl boyunca yapılan öğrenci bazlı çalışmaları değerlendirip artı ve eksi yönleri görüşülüp tartışılıp tüm öğretmenlerin görüşleri alınıp idare işbirliği ile veli ve öğrencileri bilgilendirip okulumuzun öğrenciye yönelik yapılan bu çalışmaları bütünleştirip KTS çalışması olarak sunulmuştur.

May

1-Öğrenci velilerinin  duyarsızlığı,öğrencilerini velilerin takip etmemesi

Çözüm önerisi:

 1-Aileleri duyarlı kılabilmek için, en az ayda bir kere veli toplantıları yaparak bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı, velilere ciddi ve özendirici yaklaşılmalı.

2- Öğrenciler için ev ortamlarında mutlaka özel bir çalışma ortamı oluşturulmasına vurgu yapılmalı.        

 

1-    Okulların fizikî yetersizliği, (bilgi teknoloji, kütüphane, laboratuar, çok amaçlı salon)

Çözüm önerisi:

-Okullarımızın fiziki yetersizliğinin  (Bilgi teknoloji, kütüphane, laboratuar, çok amaçlı salon, spor saha ve salonları vb.) giderilmesi.

 2- Birleştirilmiş sınıf uygulamalarından özellikle ve kesinlikle vazgeçilmesi.

 

1)    Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunda amaç eksikliği,neden okuması gerektiğini anlamamış olması

Çözüm önerisi:

1-Öğrencilerde gelecek için amaç oluşturulmasına çalışılması, meslekler özendirilmeleri için zaman zaman meslek tanıtım ziyaret ve etkinlikleri yapılması.

 2-Bulundukları bölge göz önünde bulundurularak var olan beslenme eksikliklerinin giderilmesi ve zeka gelişimlerinin tamamlanması konusunda iyi bir yönlendirme beslenme desteklenmeli.

 

1)    Eğitici tv programlarının olmaması ya da yetersiz olması,

Çözüm önerisi:

-Eğitici TV programlarının olmaması ya da yetersiz olmasının önüne geçilmeli, veli ve öğrenci TV ve İNTERNET ortamlarında eğitici programlarla bilinçlendirilmeli, yönlendirilmeli.

 

1)    Bütün öğrencilerimizin fiziksel, zihinsel ve duygusal yönden gelişim aşamalarının öğretmenlerimizce dikkate alınmaması, sadece öğretim ağırlıklı çalışmalar yapılması,

Çözüm önerisi: Öğrencilerin ders dışı zamanlarını iyi bir şekilde değerlendirmeleri için rehber öğretmenler tarafından bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı ve okul olanaklarının ders dışı zamanlarda da öğrenci hizmetine sunulması gerekmektedir.    

Kts calışmaları kapsamında görevli öğretmenler okulda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri kapsamında yukardaki bazı sorunları tespit etmişler ve çözum önerilerini paydaşlarıyla paylaşmışlardır.

Nis

Bizleri Ramazan'a ulaştıran Allah'a şükür, bizleri infak yaptıracak bilince ulaştıran Allah'a şükür. Sevgili öğretmen arkadaşlarımız ve öğrencilerimiz ile birlikte peygamberimizin  "Bir mümin, aç bir mümini doyurursa, Allah da o kimseyi cennet meyveleriyle doyuracaktır. Yine bir mümin, susuz kalan bir mümine bir şeyler içirip susuzluğunu giderirse, Allah kıyamette ona (misk ile mühürlenmiş lezzetli bir içecek olan) 'Rahîk-ı Mahtûm'dan içirecektir. Yine bir mümin, elbiseye ihtiyacı olan bir mümini giydirirse, Allah da ona cennetin yemyeşil elbiselerinden giydirecektir." (Tirmizî, Kıyâme, 18) Hadisi üzerine yardıma muhtaç aileler için okulumuzda, her sınıftan öğrencilerimiz, velilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla toplanan yardimlarla Ramazan sandığı uygulamasını hayata geçirdik . Bu güzel uygulamada emeği geçen herkese teşekkür eder ve her Ramazan bu ve buna benzer uygulamarın, yardımlaşmaların yapılmasını canı gönülden ister ve destekleriz

Nis

Okulumuzun İmam Hatip Meslek Dersleri Öğretmenleri Regaib  Kandili programı hazırladı. Program içeriğinde günün anlamı ile ilgili konuşma , Kur'an'ı Kerim tilaveti ve okul ilahi koromuzun dini musiki dinletisi vardı.   Okulumuz    İmam Hatip Meslek Dersleri Öğretmenleri Üç aylara özel etkinlikler düzenlediler ve öğrencilere üç ayların önemi ile ilgili  bilgilendirici panolar hazırladılar. Üç aylar Regaib kandili vesilesi ile Nusaybin müftüsü Hasan YEŞİLDAL okulumuza gelerek öğrencilerimize günün anlam ve önemine yönelik konuşmalarda bulunmuştur. Okulumuzun değerli öğrencileri kandilin önemine binaen şiir dinletisinde  bulunmuştur. Öncesinde okulumuzun hafız öğrencileri Kuran-ı Kerim tilavetinde bulunmuştur. Öğrencilerimize ve öğretmenlerimize lokum,  çikolata, kandil simidi ikramında bulunulmuştur.  Yaptığımız bütün etkinliklerde olduğu gibi programımızı dua ve salavatlar eşliğinde sonlandırdık.

Nis

Okul rehber öğretmenimiz öğrencilerimizin akademik, kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak adına seminerler vermiştir. Öğrencilerimizin YKS sınavına hazırlık sürecinde öğretmenlerimiz tarafından soru çözüm saatleri yapılmıştır. Öğrencilerimizin daha iyi şartlarda ve koşullarda sınavlara hazırlanması için okul rehber öğretmenimiz bireysel çalışma programı oluşturmuştur. Öğrencilerimize etüt saatleri düzenleyerek eksik kalınan konularının giderilmesi sağlanmıştır. Evde çalışma imkanı bulamayan öğrencilerimize okulumuzda ve Nusaybin’de bulunan kütüphanelere yönlendirerek çalışma imkanı sağlanmıştır. Ayrıca okulumuzun okuma saatlerinde öğrencilerin okuma düzeyleri takip edilerek hızlı okuma becerileri kazanmaları ve bu becerilerinin YKS paragraf sorularında avantajlı konuma gelebileceği hedeflenmektedir.

Nis

Okulumuz Rehber öğretmeni Ahmet GENÇ, sınıflarımıza yönelik "Sınıf rutinleri, sınıflarda ortak dil ve aidiyet duygusu oluşturma" gibi konularda öğrencilere,  sınıf rehber öğretmenleriyle birlikte sunumlar yaptı. Konuyla ilgili yapılanlar ve hedeflenenler aşağıdadır.

SINIF RUTİNLERİ

Sınıf Rutinleri, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu almalarını destekleyen bir dizi uygulamadan oluşuyor. Bu uygulamalar sonucunda, öğretmen sürekli aynı soruları yanıtlamak ve yönerge vermek zorunda kalmıyor; yönergeler derslerin rutin işleyişinin parçası haline geliyor.

Böylelikle öğrenciler sorumluluk sahibi olmakta, sınıflarını koruyup kollamakta, aidiyet duyguları da gelişmektedir. Bu konu için yapılması gereken ikinci çalışma ise sınıf kurallarının tüm sınıfla birlikte sene başında oluşturulmasıdır. Sınıfta da yazılı şekilde görünür bir yere asılmalıdır. Kuralların herkes için geçerli olduğu, önceden belirlenen kurallara uyulmak zorunluluğu olduğu bilinmelidir.

Bu kuralların öğrenciler üzerinde zamanla alışkanlıklara dönüşerek kazanımlar sağlayacağı, öğrencinin öğrenme sorumluluğunun kendisinin üstlenmesi gerektiği ve kendi özdenetimlerini yapmasının çok önemli olduğu onlara şeffaf bir şekilde anlatılmalıdır.

Ek olarak şu çalışmalar da yapılabilir:

-Kitap okuma faaliyeti

-Değerler eğitimine yönelik etkinlikler

SINIFLARDA ORTAK DİL VE AİDİYET DUYGUSU OLUŞTURMA

Unutmamalıyız ki eğitim-öğretim ortamında öğrencilerin, sosyal kaygı hissettikleri takdirde akademik riskler almadıkları ve akademik başarılarında düşüş olduğu bir gerçektir.

Bu sebeple sınıflarda aidiyet duygusu oluşturmaya önem verilmelidir. ''Uyum sağlamak'' değil, aidiyet duygusudur önemli olan. Her öğrencinin bireyselliği ve eşsizliği çok değerlidir. Sınıfa ait olmak; tüm öğrencilerin kendini kabul edilmiş, rahat ve okul ailesinin bir parçası olarak hissetmesi demektir.

Her öğrencinin sınıfa ait olduğunu hissetmesini sağlamak için uygulanabilecek 5 yöntem:

1. Her öğrenciye odaklanın.

2. Öğrencilerin kimliklerini oluşturmalarına yardım edin.

3. Bir sandalyeyi her zaman boş bırakın.

4. Her öğrencinin "seçilmiş" hissetmesini sağlayın.

5. Gün içinde sosyal ve duygusal etkinliklerde bulunun.

Öğrencilerimizin kendilerini sınıfa ait hissetmeleri konusunda asla risk alınmamalıdır. Okulların öğrencilerin için  hem pekiştirme hem de öğrencilerin ikinci evleri gibi hissedecekleri güvenli bir topluluk oluşturma gücünü elinde tutuyor. Eğitimciler olarak, öğrencilerimizle birlikte dünyayı gerçekten de değiştirebiliriz.  Yapılan bu çalışmadan dolayı Okul Rehber Öğretmenimiz ve şube rehber öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

Toprakla ve bitkilerle ilgilenmek, bitkilerin büyüdüklerini deneyimleyerek gözlemlemek, meraklarını kabartacak ve sordukları soruları arttıracaktır. Teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde bir çok çocuk bu deneyimden mahrum kalmaktadır. Sadece sanal ortamlardaki çiftlikleri ile ilgilenmeleri ve bu gerçekliği gerçek hayatta farketmemeleri ise bu durumu daha da vahim hale getirmektedir.

Bitki yetiştirmek, sabır isteyen bir iştir. Meyve ya da çiçek vermesi için kayda değer bir zamanın geçmesi gerekir. Yetiştirdiğiniz bir bitkinin çiçeğini koklayabilmek, ya da meyvesini yiyebilmek, bazı şeylerin sabretmeye değdiğini anlamasına yardımcı olacaktır.

 Okullarda bitkilere sahip olmanın bir  yararı  öğrenci ile sınıf arasındaki ilişkiyi güçlendiriyor olmasıdır. Bunun nedeni, sosyal etkileşimi teşvik edebilmelerinin yanı sıra ekip çalışmasını ve işbirliğini teşvik etmeleridir. 

Sınıftaki bitkilerle ilgilenme işi grup çalışmasına çevrilebilir. Örneğin, belirli bir takım ya da kişi, belirli bir bitkiden sorumlu tutulabilir. Bu yalnızca takım çalışmasını teşvik etmekle ve öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda öğrencilere sorumluluk duygusu aşılar ve kendilerini yetkin hissetmelerine yol açar.

 

 

Nis

Okulumuz öğrencileri ilçe müftülüğümüz ile koordine şekilde öncelikle müftülüğümüzün seçtiği camilerde imamlık ve müezzinlik faaliyetlerini icra etmişlerdir. Her Cuma Nusaybin ‘de bulunan müftülük camilerinden bir kısmına Cuma namazı ve hutbesi için seçilen öğrenciler gönderilmektedir. Bu uygulama sayesinde öğrencilerimiz imamlık, müezzinlik ve hatiplik alanında mesleki uygulamaları şahsen tatbik etme imkânı bulmaktadır.

Bunun yanında öğrencilerimiz mukabele okumak için çeşitli Kuran kursu, cami ve mescitlere gitmektedir. Böylelikle öğrencilerimiz mukabele okuma ve Kuran-ı Kerim okuma mesleki yeterliliklerini de geliştirebilmektedir. Aynı zamanda okul içi ve okul dışı düzenlenen Kuran-ı Kerim’i Güzel Okuma yarışmaları tertip edilerek öğrencilerin doğru ve güzel Kuran-ı Kerim okuma yeterliliklerini geliştirmeleri için öğrencilerimiz teşvik edilmektedir. Aynı şekilde bir müezzinlik yeterliliği olan ezan ve kamet yeterliliklerini geliştirmek ve bu konuda çalışmaya teşvik etmek için de faaliyetler düzenlenmektedir. Haftalık Cuma namazı ve hutbesi için imamın yanında camilere müezzin öğrenci de gönderilmesi bu faaliyetlerden biridir. Bir başka faaliyet ilçe mescitlerinde ezan ve kamet okuma eylemleridir. Ve son olarak okulumuzda bu alanda dersler ve yarışmalar vasıtasıyla mesleki yeterlilikler artırılmaya çalışılmaktadır.