T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Nusaybin Mehmet Emin Kuş Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

 

HEDEF 2024 Projesi kapsamında nisan  ayında okulumuzda çeşitli etkinlikler ve çalışmalar yapılmıştır. Öncelikle ara dönemde öğrencilerin evde bireysel bir ders çalışma kampı uygulaması noktasında çalışma yapılmıştır.

 Bu çalışma kapsamında okul rehberlik öğretmenimiz Ahmet GENÇ 12.Sınıf öğrencilerimiz ile birebir görüşmeler yaparak , öğrencilerimizin ara tatil döneminde evde bireysel ders kampı yapmaları için gereken planlama ve programlamayı öğrencilerin durumuna göre yapmıştır. Ara dönemde de görevlendirilen öğretmenlerin desteğiyle öğrencilerimiz bu planlamayı gerçekleştirmiştir.

Nisan  ayı çalışmaları kapsamında okulumuzda yürütülen üniversite hazırlık çalışmaları – kamp programları, okul içi deneme ve test çözümleri, öğrenci koçluk sistemi, mesleki rehberlik çalışmaları – hakkında velilerimiz bilgilendirilerek öğrencilerin üniversite hazırlık çalışmalarına velilerde dahil edilerek çalışmaların daha verimli hale gelmesi amaçlandı.

Nisan  ayı çalışmaları kapsamında okulumuzda gelişim seminerleri bağlamında, okul rehberlik servisinin koordinesinde öğrencilerle farklı meslekten kişilerin öğrencilerle buluşturulması kapsamında öğrencilerimiz Gazi Üniversitesi öğretm görevlisi Mehmet akif ocak ile buluşturuldu. Öğrencilerimize hem meslek hakkında bilgi verip meslek tanıtılırken hem de metaverse  hakkında Mehmet akif ocak tarafından bilgi verildi.

Nisan  ayı çalışmaları kapsamında 12. Sınıfların muhakeme gücünü artırmak amacıyla imam hatip meslek derslerinde çoktan seçmeli testler öğrencilere sunularak “Meslek Dersleri Soru Çözüm Saati” uygulaması yapıldı. Amaçlandığı gibi öğrencinin muhakeme gücünü artırıcı çalışmalar yapılarak, üniversite hazırlık çalışmaları farklı alanlarla da desteklenmeye çalışılmaktadır.

Nis

 

Hedef  YKS 2024 Çalışması kapsamında 11. Sınıflara yönelik ‘’seviye tespit sınavı’’ uygulaması yapıldı. Uygulama sonucunda sınav başarı değerlendirmesi rehberlik servisi tarafından yapıldı.

Mesleki  rehberlik kapsamında tercih danışmanlığı faaliyetleri rehberlik servisi öncülüğünde mart ayı  çalışma programında görevli öğretmenler tarafından  gerçekleştirildi.

Hedef YKS 2024 çalışması kapsamında 2024 haziran ayın da yapılacak olan üniversiteye giriş sınavı dolayısıyla öğrencilere moral motivasyon amaçlı seminer ve geziler düzenlendi.

Hedef YKS 2024 çalışması kapsamında nisan ara dönem ‘’soru çözüm kampı’’ programı dolayısıyla öğrencilerle bire bir görüşmeler yapılıp kamp programı belirlenip  öğrenci öğretmen ve velilere duyuruldu.

 

Mrt

Mrt

Okulumuz Öğretrmenleri ve Öğrencileri tarafından okulda pano çalışmaları yapıldı.

May

         Kültür ve medeniyetimizden tevarüs eden geleneksel sanatlarımızın öğrenilmesi noktasında öğrencilerimizin gerekli yerlere başvurarak kurslara dahil olabileceği kendilerine aktarıldı. Geleneksel sanatlarımız hakkında kısaca bilgiler verildi. Dini musiki, hüsnü hat, ebru ve tezhip sanatlarının İslam kültür ve medeniyetinde doğmuş olan geleneksel sanatlardan olduğu öğrencilere bildirildi.

Bu sanatlardan ebru sanatının öğrencilere gösterilip öğrencilerimize işin ustası tarafından bu sanatın öğretilmesi için Halk Eğitim Merkezi ile işbirliğine gidilerek öğrencilerimiz kurs merkezine götürüldü. Ebru sanatının geçmişi hakkında kısa bir bilgilendirmenin ardından ebru sanatının gerçekleştirilmesi için sahip olunması gereken ebru sanatına has malzemelerden bahsedildi. Ebru sanatında kullanılan boyaların tamamı tabiattan doğal yöntemlerle elde edildiği ve kullanılan suyun yoğunlaşmasını sağlayan kitrenin esasında bitkisel esaslı bir ana malzeme olduğu aktarıldı. Boyaların kitre üzerinde açılmasını sağlayan doğal asitin de hayvanın safra kesesindeki öd olduğu bildirildi. Bu malzemeler üzerinde yapılan sanatın en sonunda kağıt üzerine geçirilir.

 

          Bu anlatımın sonunda öğreticinin ardından öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz öğreticinin rehberliğinde ebru sanatının deneyimledi.

May

 

  Okulumuzda fen bilimleri, bilişim, görsel sanatlar, müzik, teknoloji tasarım, yabancı dil derslerine yönelik sınıflar oluşturuldu.

 

   Bu sınıflar öğrencinin öğrenme-öğretme ortamında aktif rol alması, öğrenme sorumluluğunu üstlenmesi, ve yaparak-yaşayarak öğrenmesini sağlamaktadır. Bu sınıflardaki eğitimler öğrencilerin nesneleri incelemeleri, duyu organlarıyla algılamaları, deney, gezi, gözlem ve atölye çalışmaları yapılarak öğrencinin derse aktif olarak katılması, soru sorması, konuşması, tartışması, bilgiyi geçmiş yaşantılarıyla ilişkilendirmesi, öğrenmeyi öğrenme yolları bilmesi ve uygulaması, proje üretmesi ve hayata geçirmesi anlamına gelir .

 

 

 Böylelikle  öğrencilerimizin tüm duyularına hitap eden sınıflarımızda öğrencilerimiz eğlenceli vakitler geçiriyor.

 

 

 

May

Etkinlik başlamadan önce öğrencilerimize çevre bilinci ve duyarlılığının oluşması için nelere dikkat edilmesi gerektiği anlatıldı. Toplam 20 öğrenci ve 4 öğretmen ile gerçekleşen bu etkinlikte sınav stresini üzerlerinden atmaları ve bir nebze nefes alabilmeleri adına Nusaybin Çağ Çağ Barajı ve Gırnavas Höyüğüne, bisiklet turu ve doğa yürüyüşü gerçekleştirildi. Yürüyüş boyunca öğrencilerin güvenliği için tedbirler alındı ve öğrencilere gerekli uyarılar yapıldı.  Bu etkinlik sayesinde öğrencilerimizin doğayı daha iyi tanımaları ve çevre bilincine sahip olmaları ayrıca doğada paylaşımcı bir yaklaşıma sahip olmaları amaçlandı..

May

Öğrencilere uygun olan sınıf bazlarında 9-10-11-12 TYT-AYT performans değerlendirme çalışması uygulanır ve sonuçları değerlendirilerek sosyal ağlar üzerinden veli ve öğrencilere bireysel olarak duyurulur. KTS sistemine yüklenir, sınav analizleri yapılarak eksik veya yetersiz konuların telafisi sağlanır.

9,10,11. Sınıfların yıl boyunca uygulanan anket, envanter, test, deneme, performans sonuçları öğrencilerin yaptıkları bireysel, grup çalışmaları toplanıp çalışmayı yürüten öğretmenler, zümre öğretmenleri ile beraber toplantılar yapılıp yıl boyunca yapılan öğrenci bazlı çalışmaları değerlendirip artı ve eksi yönleri görüşülüp tartışılıp tüm öğretmenlerin görüşleri alınıp idare işbirliği ile veli ve öğrencileri bilgilendirip okulumuzun öğrenciye yönelik yapılan bu çalışmaları bütünleştirip KTS çalışması olarak sunulmuştur.

May

1-Öğrenci velilerinin  duyarsızlığı,öğrencilerini velilerin takip etmemesi

Çözüm önerisi:

 1-Aileleri duyarlı kılabilmek için, en az ayda bir kere veli toplantıları yaparak bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı, velilere ciddi ve özendirici yaklaşılmalı.

2- Öğrenciler için ev ortamlarında mutlaka özel bir çalışma ortamı oluşturulmasına vurgu yapılmalı.        

 

1-    Okulların fizikî yetersizliği, (bilgi teknoloji, kütüphane, laboratuar, çok amaçlı salon)

Çözüm önerisi:

-Okullarımızın fiziki yetersizliğinin  (Bilgi teknoloji, kütüphane, laboratuar, çok amaçlı salon, spor saha ve salonları vb.) giderilmesi.

 2- Birleştirilmiş sınıf uygulamalarından özellikle ve kesinlikle vazgeçilmesi.

 

1)    Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunda amaç eksikliği,neden okuması gerektiğini anlamamış olması

Çözüm önerisi:

1-Öğrencilerde gelecek için amaç oluşturulmasına çalışılması, meslekler özendirilmeleri için zaman zaman meslek tanıtım ziyaret ve etkinlikleri yapılması.

 2-Bulundukları bölge göz önünde bulundurularak var olan beslenme eksikliklerinin giderilmesi ve zeka gelişimlerinin tamamlanması konusunda iyi bir yönlendirme beslenme desteklenmeli.

 

1)    Eğitici tv programlarının olmaması ya da yetersiz olması,

Çözüm önerisi:

-Eğitici TV programlarının olmaması ya da yetersiz olmasının önüne geçilmeli, veli ve öğrenci TV ve İNTERNET ortamlarında eğitici programlarla bilinçlendirilmeli, yönlendirilmeli.

 

1)    Bütün öğrencilerimizin fiziksel, zihinsel ve duygusal yönden gelişim aşamalarının öğretmenlerimizce dikkate alınmaması, sadece öğretim ağırlıklı çalışmalar yapılması,

Çözüm önerisi: Öğrencilerin ders dışı zamanlarını iyi bir şekilde değerlendirmeleri için rehber öğretmenler tarafından bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı ve okul olanaklarının ders dışı zamanlarda da öğrenci hizmetine sunulması gerekmektedir.    

Kts calışmaları kapsamında görevli öğretmenler okulda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri kapsamında yukardaki bazı sorunları tespit etmişler ve çözum önerilerini paydaşlarıyla paylaşmışlardır.

Nis

Bizleri Ramazan'a ulaştıran Allah'a şükür, bizleri infak yaptıracak bilince ulaştıran Allah'a şükür. Sevgili öğretmen arkadaşlarımız ve öğrencilerimiz ile birlikte peygamberimizin  "Bir mümin, aç bir mümini doyurursa, Allah da o kimseyi cennet meyveleriyle doyuracaktır. Yine bir mümin, susuz kalan bir mümine bir şeyler içirip susuzluğunu giderirse, Allah kıyamette ona (misk ile mühürlenmiş lezzetli bir içecek olan) 'Rahîk-ı Mahtûm'dan içirecektir. Yine bir mümin, elbiseye ihtiyacı olan bir mümini giydirirse, Allah da ona cennetin yemyeşil elbiselerinden giydirecektir." (Tirmizî, Kıyâme, 18) Hadisi üzerine yardıma muhtaç aileler için okulumuzda, her sınıftan öğrencilerimiz, velilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla toplanan yardimlarla Ramazan sandığı uygulamasını hayata geçirdik . Bu güzel uygulamada emeği geçen herkese teşekkür eder ve her Ramazan bu ve buna benzer uygulamarın, yardımlaşmaların yapılmasını canı gönülden ister ve destekleriz

Nis

Toprakla ve bitkilerle ilgilenmek, bitkilerin büyüdüklerini deneyimleyerek gözlemlemek, meraklarını kabartacak ve sordukları soruları arttıracaktır. Teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde bir çok çocuk bu deneyimden mahrum kalmaktadır. Sadece sanal ortamlardaki çiftlikleri ile ilgilenmeleri ve bu gerçekliği gerçek hayatta farketmemeleri ise bu durumu daha da vahim hale getirmektedir.

Bitki yetiştirmek, sabır isteyen bir iştir. Meyve ya da çiçek vermesi için kayda değer bir zamanın geçmesi gerekir. Yetiştirdiğiniz bir bitkinin çiçeğini koklayabilmek, ya da meyvesini yiyebilmek, bazı şeylerin sabretmeye değdiğini anlamasına yardımcı olacaktır.

 Okullarda bitkilere sahip olmanın bir  yararı  öğrenci ile sınıf arasındaki ilişkiyi güçlendiriyor olmasıdır. Bunun nedeni, sosyal etkileşimi teşvik edebilmelerinin yanı sıra ekip çalışmasını ve işbirliğini teşvik etmeleridir. 

Sınıftaki bitkilerle ilgilenme işi grup çalışmasına çevrilebilir. Örneğin, belirli bir takım ya da kişi, belirli bir bitkiden sorumlu tutulabilir. Bu yalnızca takım çalışmasını teşvik etmekle ve öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda öğrencilere sorumluluk duygusu aşılar ve kendilerini yetkin hissetmelerine yol açar.

 

 

Nis

Okulumuz öğrencileri ilçe müftülüğümüz ile koordine şekilde öncelikle müftülüğümüzün seçtiği camilerde imamlık ve müezzinlik faaliyetlerini icra etmişlerdir. Her Cuma Nusaybin ‘de bulunan müftülük camilerinden bir kısmına Cuma namazı ve hutbesi için seçilen öğrenciler gönderilmektedir. Bu uygulama sayesinde öğrencilerimiz imamlık, müezzinlik ve hatiplik alanında mesleki uygulamaları şahsen tatbik etme imkânı bulmaktadır.

Bunun yanında öğrencilerimiz mukabele okumak için çeşitli Kuran kursu, cami ve mescitlere gitmektedir. Böylelikle öğrencilerimiz mukabele okuma ve Kuran-ı Kerim okuma mesleki yeterliliklerini de geliştirebilmektedir. Aynı zamanda okul içi ve okul dışı düzenlenen Kuran-ı Kerim’i Güzel Okuma yarışmaları tertip edilerek öğrencilerin doğru ve güzel Kuran-ı Kerim okuma yeterliliklerini geliştirmeleri için öğrencilerimiz teşvik edilmektedir. Aynı şekilde bir müezzinlik yeterliliği olan ezan ve kamet yeterliliklerini geliştirmek ve bu konuda çalışmaya teşvik etmek için de faaliyetler düzenlenmektedir. Haftalık Cuma namazı ve hutbesi için imamın yanında camilere müezzin öğrenci de gönderilmesi bu faaliyetlerden biridir. Bir başka faaliyet ilçe mescitlerinde ezan ve kamet okuma eylemleridir. Ve son olarak okulumuzda bu alanda dersler ve yarışmalar vasıtasıyla mesleki yeterlilikler artırılmaya çalışılmaktadır.

Mrt

Öğretmenler… Kelimeler yetmez onların önemini anlatmaya. Nihayetinde başka hangi meslek var ki insan hayatını bu kadar
şekillendirebilsin ve geleceği inşa etsin?

Nurten Akkuş, çocukluk hayalini hakkını vererek yaşayan bir öğretmen. Köy okulunda başlayan öğretmenlik kariyerini uluslararası başarılarla bezemiş, çocuklarının tek bir gülümsemesi için her fedakârlığı yapan, başarılı bir kadın. Kâh sınıflar inşa etmiş onlar için, kâh doğanın sunduğu fırsatlardan faydalanmaya teşvik etmiş çocuklarını.

Bu kitapta ise hem genç öğretmenlerle, hem öğretmen olmayı arzulayanlarla hem de hayallerine giden yolda bir desteğe ihtiyaç
duyan herkesle paylaşıyor deneyimlerini. Köy okulundan dünyaya uzanan yolda karşılaştığı güçlükleri, onların üstesinden nasıl geldiğini, 21. yüzyıl öğretmeni olmanın gerekliliklerini anlatıp özellikle kırsal bölgelerde öğretmenlik yapmak isteyenler için eşsiz bir rehber sunuyor.

Çünkü Nurten Öğretmen’in hep dediği gibi, “Bir çocuk değişir, dünya değişir.”

 

Mrt

Bulmaca bir bütünlük oluşturduğu için insanlar üzerinde de tatmin edici bir etki yaratıyor. Beyine dopamin salgılayarak kişide zevk ve mutluluk duygusu yaratan nörotransmitter üretir.

 

Alzheimer riskinizi azaltır.

Bulmaca çözmenin alzheimer hastalığı gibi yaşla ilişkili nörolojik bozuklukları önlemeye yardımcı olduğu kanıtlanmıştır.

Stresi azaltır.

Araştırmalara göre, bulmaca çözmek veya satranç gibi beyni çalıştıracak etkinliklerin televizyon izlemek, alışveriş yapmak gibi rahatlatıcı etkileri olduğu bulunmuştur.

Sözlü becerileri geliştirir.

 

  Mart  ayı KTS kapsamında değerler eğitimi, bilim, sanat,spor, sosyal ve kültürel etkinlikler alanında okulumuzda ödüllü bulmaca etkinliği uygulamaya geçirilmiştir. Mart  ayı için Çok yönlü düşünme ile alakalı hazırlanan bulmacamızı okul ve sınıf panolarına, öğrencilerin kolay ulaşabilecekleri alanlara koyuldu. Verilen sürede tam doğru çözen öğrencilerin ödüllendirileceği de öğrencilere duyuruldu. Çözen öğrenci küçük bir hediye ile ödüllendirildi. İlki yapılan etkinlik her hafta bir ders ile ilgili bulmaca ile devam ettirecektir.

Mrt

Mangala iki kişi arasında oynanan basit bir taş oyunu gibi gözükse de düşünme gerektiren bir strateji oyunudur. Kurallarının basit oluşu her ortamda ve herkes tarafından oynanabilir olmasını sağlamaktadır. Mangala oyununda taşlarının oyuncu önündeki oyuk çukurlara konarak oynanması bu oyunun bazı yörelerde çukur veya kuyu oyunu olarak da anılmasına sebep olmuştur.

Santraç oyununa ise her zaman beyaz taşlar başlar. Her oyuncunun 16 taşı vardır. Bunlardan sekizi piyondur ve önde yer alır. İki taş aynı karede yer alamaz. Her oyuncu sıra ona geldiğinde hamle yapmak zorundadır.  Satranç oyununda süre sınırlaması yoktur. Ancak 1962 yılından itibaren uluslararası satranç turnuvalarında oyunculara süre sınırlaması getirilmiştir. Oyundaki en değerli taş şahtır. Oyunda temel amaç rakip oyuncunun şahını ele geçirmektir. Şah, tehdit altındaysa rakip oyuncu ''Şah'' demek zorundadır. Şah hangi yöne giderse gitsin mat ediliyorsa oyuncu ''şah mat'' der ve oyun biter.

İnsanların günümüzde unutulmuş bu zeka ve strateji oyununu eski Osmanlı filmlerinde görerek tekrar oynamaya başlanmış olması mutluluk vericidir. Unutulmuş eski değerlerimize sahip çıkılmalıdır. O dönemlerde oldukça popüler olan mangala oyunu diğer zeka, düşünme gerektiren oyunlar gibi zaman içinde bir kenara itilmiştir. Her zaman söylerim, düşünmek en zor işlerden biridir. İnsanlar her zaman en kolay şeyleri seçmeyi severler. Bu zeka geliştirici oyunları öğrencilerimize sevdirmek amacıyla okul koridorlarına, öğrencilerin ulaşabileceği şekilde mangala, satranç takımları  v.b oyun takımları yerleştirdik.

 

Bununla beraber bu takım oyunlar setlerini okul kütüphanemize de yerleştirdik. Ayrıca öğrencilerimiz için okulumuzda Mangala ve Santranç yarışmaları yapıldı. Bu zeka oyunları sayesinde öğrencilerimizde analitik düşünme becerisi gelişir, hafızayı güçlendirir, Stratejik düşünme yeteneğini kazandırır, doğru planlama yeteneği kazandırır, matematiksel hesaplama yeteneği kazandırır, ön görme yeteneğini geliştirir, hızlı ve doğru karar verebilme yeteneği kazandırır, mücadele gücünün gelişmesini sağlar, dikkati ve konstantrasyonu artırır.