T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Nusaybin Mehmet Emin Kuş Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

İmam hatip okullarının vizyonu, misyonu, dünü, bugünü ve geleceği konularında farkındalık oluşturabilmek için İmam Hatip Okulları Kuruluş Yıl Dönümü Etkinlikleri kapsamında "Dünden Bugüne İmam Hatip Okulları Tanıtım Filmi" isimli sinevizyon gösterisi akıllı tahtalardan öğrencilerimize izletildi.Böylece öğrencilerimiz İmam Hatip Okulları'nın   faaliyetlerinde baş rol oynayan Mahmut Celalettin ÖKTEN 'i  tanıma fırsatı buldular.

Video aracılığıyla öğrencilerimiz imam hatip okullarının kurucuları hakkında bilgi sahibi oldular. Kurucu şahsiyetlerin hangi şartlar altında ve hangi saikler ile bu okulları kurduklarını öğrendiler. Ardından imam hatip okullarının tarihsel süreçte hangi süreçlerden geçtiğinden haberdar oldular. İmam hatip okullarının geçmişteki izlerini öğrendiler. Geçmişten bu yana imam hatip okullarının maruz kaldığı durumları, imam hatip okullarının kapatılıp tekrar açılma durumlarını öğrendiler.

 

İlçe müftümüz Hasan YEŞİLDAL tarafından öğrencilerimize İmam Hatip  Okulları'nın vizyonu ile ilgili konferans verildi.Bu konferans sonucunda öğrencilerimiz günümüzde imam hatip okullarının geçmişe kıyasla  hangi olanaklara sahip olduğu hakkında farkındalık oluşturuldu. Bu etkinlikler kapsamında imam hatipler bünyesinde okuyan öğrencilerin kendilerine uygun öğretim programlarını seçerek dini eğitimden de mahrum kalmadan eğitim alabildiklerini müşahede ettiler.

 

 

Mrt

Okullardan başlayan bir okuma hamlesi ile okuma alışkanlığı kazandırılması hedeflenmektedir. Dünyadaki gelişmeleri takip ettiğimizde gelişmiş ülkelerin insanlarının yıllık okuma oranlarının bizim ülkemize göre çok yüksek olduğu görülmektedir. Okuma kültürü eksik olan bireylerin kendilerini ifade etmelerinde zorlandıkları görülmektedir. Bu eksikliği gidermek, çağdaş anlamda iletişim ve kültürel gelişim ihtiyacını karşılayabilmek için kitap okuma oranının artırılması gerekmektedir. Kitap okuma oranındaki artış hayata hazırlanma becerilerinde artışı getirecektir.

Okulumuzda uygulanacak olan Okuyan 7 ler Projesi ile öncelikle öğrencilerimize kitap okumayı sevdirme etkinlikleri ile okuma konusunda farkındalık oluşturulacaktır. PROJENİN AMACI Öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran nesil yetiştirmektir.

Bireylerin okuma kültürü kavramının tanımında belirtilen becerilere ulaşmalarında okul yaşantılarının büyük payı vardır. Bu nedenle okullarımızda okuma etkinlikleri düzenleyerek okuyan, okuduğunu anlayan, gelecek kuşaklar için okumayı bir yaşam kültürü haline getiren bir okul modeli oluşturulması hedeflenmektedir.

Nusaybin Mehmet Emin Kuş Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak OKUYAN 7'LER PROJESİ kapsamında 7'şerli grup oluşturularak Projenin amaçladığı kitap okuma farkındalığı ve sevdirme etkinlikleri başarı ile tamamlanmıştır.

Mrt

   Okulumuzda idareci ve tüm öğretmenlere yönelik etkili sınıf yönetimini oluşturan olumlu –olumsuz öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler  konulu seminer verilmiştir. Ve süreç tartışılmıştır.

Okulumuzda idare ve tüm öğretmenler ile birlikte ''Etkili Sınıf Yönetimini Oluşturan Süreçler ve Olumlu Olumsuz Etkileyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Yeni Stratejiler'' konusu ktsde görevli ve okul rehber öğretmeni tarafından bizlere anlatıldı. 
Nitelikli insan gücü yetiştirmek zorunda olan eğitim sistemimizin başarısı nitelikli öğretmenlere bağlıdır. Nitelikli insan gücünün yetiştirildiği yer sistemin en işlevsel parçası olan okul ve sınıftır. Bu nedenle etkili bir okul ve sınıf yönetiminin var olması gerekliliği kaçınılmaz olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sınıf yönetiminin en önemli öğesi olan öğretmenin etkili sınıf yonetimini oluşturulabilmesi için gereken temel kurallar şu şekilde siralanmistir
1.Derse zamanında girme
2.Derse girmeden önce hazirlik yapma
3.Ogrencilerin derse aktif katılımını sağlamak adına etkili bir giriş ile derse baslamak
4.Tum sınıfın derse aktif katılımını sağlayacak şekilde ders başından sonuna kadar öğrencileri dersin içinde bulundurmak
5.Ses tonu,jest,mimiklerle etkili bir davranış bicimi kullanmak
6.Gelisebilecek herhangi bir durum veya olmak karşında öngörülebilirlik
7.Ogrenciler arasında kıyaslama yapmamak
8.Ogretmenin söz ve davranışlarının çelismemesi, tutarlılık göstermesi
9.Sinifin fiziki koşullarıni iyileştirmek ve ders içinde öğretim materyallerini etkili bir şekilde kullanmak

Sınıf yönetiminin hazırlayıcısı ve yönlendiricisi olarak öğretmen davranışları öğrenme hedeflerine ulaşmada önemli bir etkendir. Bu nedenle öğrenci ihtiyaçları çerçevesinde öğretmen gerektiğinde bir lider, gerektiğinde bir arkadaş olabilmelidir.

Uygun bir ortam oluşturulduğunda, doğru program ve doğru yöntemlerle her insanın öğrenme isteğinin artacağı ve "bütün öğrencilerin öğrenebileceği" söylenebilir.

 

 

Mrt

Elde edilen bilginin toplanması, depo edilmesi ve dağıtılması alanında işlemleri gerçekleştiren fonksiyonel hizmet işletmelerine kütüphane denir. Kütüphaneler eğitim sistemine yardımcı olan bilgi evleridir. Bu bakımdan önemi de büyüktür. Aynı zamanda hem öğrencilere hem de yapılan araştırmalarda insanlara aradıkları bilgiyi sonsuz derecede sunmaktadır Okul kütüphanemiz, fiziki şartları ve teknolojik alt yapıları ile kütüphanecilik anlayışına çağdaş bir seviye kazandırıyor ve kütüphane hizmetlerinin niteliğini artıracak özelliklerle donatılmıştır. Kütüphanemizde öğrencilerimizin daha  konforlu bir ortamda bulunmaları için, ders çalışma ve kitap okuma masaları, ve dijital imkanları olan bilgisayar ve yazıcılar bulunuyor. Böyle çağdaş bir özelliğe sahip olan Kütüphanemizde kütüphanenin aktif olarak kullanımı ve kendilerine hitap edecek kitap çeşitliliğinin artması için öğretmen ve öğrenciler arasında kitap toplama kampanyası yapıldı ve bu sayede kütüphanemizde her öğrencimize hitap eden bir kitap çeşitliliği oluştu. Okulumuzda kitap okuma dersinde öğrencilerin kütüphaneyle daha yakından tanışması için kitap okuma dersi kütüphanede yapılmaktadır. Yine okulumuz kütüphanesinde öğrenciler için bilgisayar ve internet bağlantısı altyapısı kurulmuştur. ve okulumuz kütüphanesinde bulunan tüm kitaplar bilgisayara kaydedilmiştir. Kütüphanemizde ayrıca

.

Kablosuz Bağlantı (Wi-Fi) ile internet erişim imkânı sunulmaktadır.

Kablosuz Bağlantı (Wi-Fi) ile internet erişim olanağından tüm öğrencilerimiz

faydalanmaktadır.

Aynı zamanda kütüphanelerde bilgi ağının olması öğrencilerin bilgiye ulaşmasında önemli bir işlev görmektedir.

 

Mrt

 

         Okulumuzdan mezun olup üniversiteye yerleşen aktif üniversite de okuyan öğrencilerimizin ülkemizi etkileyen doğal afet nedeniyle eğitimin uzaktan olması vesilesiyle okulumuza tekrar ziyareti gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimize lise hayatı, üniversite hayatı ve gelecek planları hakkında bilgilendirmelerde bulunulmuştur. Öğrencilerimize eğitim hayatlarında edindikleri tecrübeleri aktarmaya gayret etmişlerdir. Bu çalışma ile hem mezun olan öğrencilerimizin okuluyla bağını koparmamaları sağlanmış hem de okulumuzda aktif öğrenim gören öğrencilerimiz için akranlarından çok güzel bir örnek davranış görerek daha çok motive olmalarını sağlamıştır.

Ara

Nusaybin okullararası Atletizm Genç A kategorisinde takım düzeyinde 2. olmuşlardır. Öğrencilerimizi tebrik eder emeği geçen beden eğitimi ve spor öğretmenimiz İbrahim Tarko' yu kutlarız

Ekm

Okulumuz her yıl olduğu gibi bu yıl da Mevlid_i Nebi Programını coşkuyla ihya etti.

Ekm

Okul Rehber Öğretmeni Ahmet GENÇ tarafından 9.sınıf öğrencilerine oryantasyon eğitimi verildi

May

Nisan ve mayıs ayının konusu olan okul bahçelerinde oturma alanları oluşturmak için yapılacak etkinliklere karar vermek amacı ile görevli öğretmenler M.Sadrettin ÇEVİK, Azat CAN, ve Hasan SÜRER bir araya gelerek yapılabilecek etkinlikler kararlaştırıldı. Öğrencileri okulun bahçesinin temizliğine ve oturma alanlarına sahip çıkmaları bilincini aşılamak adına  9.,10.,11., ve 12. sınıflardan bahçenin temizliğine ve oturma alanlarına dikkat eden ve bahçedeki oturma alanlarına mukayit olan öğrencilerin ayın öğrencisi olarak seçilmesi kararlaştırıldı. Ayrıca pano hazırlanması bu panoda da öğrenci resimlerine yer verilmesi kararlaştırıldı.

Okul idaresinden alınan destek ile 9/C sınıfından Cebrail PİRÇEK ,10/Csınıfından Mehmet Emin ALGÜL, 11/D sınıfından Yasin İslam GÖKÇE ,12/B sınıfından Yusuf GÜNEŞ adlı öğrencilerin yardımlarıyla okulumuzun bahçesine oturaklar ve kamelyalar kuruldu. Bu öğrenciler  ayın öğrencileri seçilmiş olup tüm öğrencilerin karşısında tebrik edilmiştir. Sene boyunca öğrencilerimizin katıldığı faaliyetlerden, okulun bahçesindeki güzel alanlardan oluşan bir pano hazırlanmıştır.

 

May

4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı kapsamında 2013 yılından itibaren bilim fuarları ile öğrencilerin eğitim-öğretim programı çerçevesinde ve kendi ilgi alanları doğrultusunda belirledikleri bilimsel konular üzerine araştırma yaparak araştırmalarının sonuçlarını sergileyebilecekleri ve eğlenerek öğrenebilecekleri bir ortamın oluşturulması amaçlanmaktadır.

4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı, bilim kültürünün ve iletişiminin toplumun daha geniş kesimlerine yaygınlaştırılmasını, katılımcılara bilimsel bilginin ulaştırılmasını ve bilim - teknoloji arasındaki etkileşimin etkinlikler yoluyla kavratılmasını amaçlamaktadır

Bilim ve teknolojinin ön planda olduğu 21. Yüzyılda robotlaşan ve mekanikleşen dünyamızda yeniliklere ve gelişmelere uyum sağlama olanağı, yapıcı ve yaratıcılığın ön planda olduğu sanat eğitiminin çağdaş bir şekilde okutulabilmesiyle 3 mümkündür. Çağımızda hızla değişen bilgi ve durumlar da hızlı ve etkili karar alma, uyum sağlama, etkili iletişim, özgünlük, kendi yorumunu ortaya koyabilme ve üretebilme gibi becerileri de gerektirir.Bizde teknolojinin sağladığı imkan sayesinde okulumuzda öğrencilerimize online bir ortamda TÜBİTAK bilim fuarı düzenleyen liseleri çevrimiçi ortamda izleme ortamı oluşturduk. Öğrencilerin yapmış olduğu projeleri izleme , algılama  ve değerlendirme ortamı ile tartışma etkinliği çerçevesinde öğrencilerin TÜBİTAK bilim fuarı hakkında farkındalık yaratımı çevrimiçi ortamda gerçekleştirildi.

            

May

Öğrencilerimizin ders dışı sosyal, sportif faaliyetlerde bulunulması adına okulumuzda ve pansiyonumuzda bulunan masa tesisi alanında öğretmen ve öğrencilerimiz arasında masa tenisi maçları düzenlenmiştir. Yapılan bu faaliyetler ile öğrencilerimizin el-kol-göz koordinasyonu sağlamak, reflekslerini hızlandırmak, hızı düşünme kabiliyeti kazandırmak ve en önemlisi öğrencilerimizin kötü zararlı alışkanlıklardan uzak tutulması amaçlanmaktadır. Öğrencilerimizin ders dışında kalan boş zamanlarında masa tenisi gibi faaliyetlerle zamanını en doğru şekilde verimli kullanılması amaçlanmaktadır.

Okulumuzda düzenlenen ayak tenisi turnuvasına hazırlık aşamasında öğrencilerin filelerin kurulması tekrar geri kaldırılması, sahanın temizliği ile ilgili ve maç sırasında kullanılan formaların öğrenciler tarafından evlerine götürülüp yıkanması ile ilgili öğrencilere görevler verildi. Öğrencilerdeki sorumluluk duygusunun ve okula aidiyet duygularının gelişimine katkıda bulunulmuştur.

May

İbadet yerlerini tanıma ve dinler arası kültür alışverişinin önemini kavrama amacıyla gerçekleşen bu gezide öğrencilerimiz, öğretmenleri eşliğinde ilk olarak MS.419'dainşa edilen Mor Yakup Manastırı'nı gezdiler. Öğrencileri karşılayan  manastır görevlisi  öncelikle mekân hakkında pek çok tarihî bilgi verdi, ardından kilise'yi ve kilesenin  altında yer alan mimari yapıları gezdirdi. Dünya'nın ilk üniverstesi olarak adlandırılan bu önemli manastırda , öğrencilerimiz tarafından unutulmayacak bir  tecrübe ve zihinlerinde yaparak ,yaşayarak öğrenmenin etkisiyle önemli bir genel kültür hatırası  kaldığını düşünmekteyiz.

 

Bu ay, öğrencilerimizin imkanlar ölçüsünde tarihi ve dini mekanların ziyaret edilerek bilgi kültür ve tecrübe aktarımları sağlar hedefine yönelik olarak  gezinin ikinci bölümü için ilçemizde tarihi öneme sahip olan Zeynel Abidin Camii'ne gİtme fırsatı bulduk . Bir grup öğrenci, ilçemizde bulunan UNESCO Geçici Kültürel Miras Listesinde yer alan Zeynel Abidin Camiini ziyaret ederken diğer grup ise, camii içinde bulunan türbe ve Zeynel Abidin hakkında camii imamı tarafından bilgilendirildi.

Gezinin devamında selmanı farisi kabri ve camii, mollla osman camii gibi nusaybinde unutulmuş ama hatırlanmaya ihtiyacı olan dini mekanları yeni nesil gelecek temennimiz olan öğrencilerimize gösterdik. Öğrenciler bunları gördüklerinde cami ve klisenın yan yana olmasına şaşırarak onların bir arada saygı çerçevesinde yaşamalarına tanıklık ettiler. İki farklı dinin birbirine karşı olan üstün saygıları öğrencilerimizi hayrete düşürdü. Bu ve bunun gibi bazı şeyleri bu gezimizde öğrenciler idrak etmiş oldu. Nusaybin gibi küçük bir ilçede böylesine eski önemli ve eşsiz miraslarımızın oluşu Nusaybinli olan çocuklarımıza birer gurur kaynağı oldu. Bu tarihi mekanların önemini anladılar ve çoğu ibadetini bu eski tarihi ama bir o kadarda önemli mekanlarda sürdüreceklerini, çünkü bu mirası yeni nesillere aktarmalarının kendilerine bir vazife gördüklerini anladılar ve biz öğretmenlerine bunları söylediler.

May

Akademik Gelişim Kariyer Planlama ve Üniversiteye Hazırlık Alanı

Nisan 2. Ara dönemde son sınıf ve ara sınıflardaki öğrencilerimize okul rehber öğretmeni ve sınıf rehber öğretmenleri koordinatörlüğünde soru çözüm saatleri, test çözme , kaynak tarama, deneme,ödevlendirme kitap okuma,yks ye hazırlık çalışmaları kariyer planlama gibi faaliyetlerin belli bir program çercevesinde uygulanması sağlanmış öğrencilerden ve tüm paydaşlardan geri dönütler alınmıştır.

Son sınıflara yönelik bireysel çalışma programları hazırlanmıştır.öğrenci velileriyle koordineli bir şekilde çalışmalar takip edilmiştir.

 Öğrencilerimizin Akademik Gelişimlerine katkı sunmak için farklı meslek gruplarından soru çözüm kampına uzman kişiler davet edilmiş.

Mrt

         Kültür ve medeniyetimizden tevarüs eden geleneksel sanatlarımızın öğrenilmesi noktasında öğrencilerimizin gerekli yerlere başvurarak kurslara dahil olabileceği kendilerine aktarıldı. Geleneksel sanatlarımız hakkında kısaca bilgiler verildi. Dini musiki, hüsnü hat, ebru ve tezhip sanatlarının İslam kültür ve medeniyetinde doğmuş olan geleneksel sanatlardan olduğu öğrencilere bildirildi.

Bu sanatlardan ebru sanatının öğrencilere gösterilip öğrencilerimize işin ustası tarafından bu sanatın öğretilmesi için Halk Eğitim Merkezi ile işbirliğine gidilerek öğrencilerimiz kurs merkezine götürüldü. Ebru sanatının geçmişi hakkında kısa bir bilgilendirmenin ardından ebru sanatının gerçekleştirilmesi için sahip olunması gereken ebru sanatına has malzemelerden bahsedildi. Ebru sanatında kullanılan boyaların tamamı tabiattan doğal yöntemlerle elde edildiği ve kullanılan suyun yoğunlaşmasını sağlayan kitrenin esasında bitkisel esaslı bir ana malzeme olduğu aktarıldı. Boyaların kitre üzerinde açılmasını sağlayan doğal asitin de hayvanın safra kesesindeki öd olduğu bildirildi. Bu malzemeler üzerinde yapılan sanatın en sonunda kağıt üzerine geçirilir.

 

          Bu anlatımın sonunda öğreticinin ardından öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz öğreticinin rehberliğinde ebru sanatının deneyimledi.

Mrt

Mesleki rehberlik kapsamında okul servisi kordinesinde öğrencilerin farklı alanların çalışma şartlarını öğrenme farklı meslek gruplarında çalışan insanlarla tanışma ve bilgilerinde istifade etmek  için okula hemşire, psikolog, avukat ve üniversitelerin farklı bölümlerinde eğitim veren öğretmenler okula davet edilmiştir. sürecin yürütülmesinde başta okul rehberlik servisi ve okuldaki tüm paydaşlar sürece katkı sağlamışlardır.