T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Nusaybin Mehmet Emin Kuş Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

Öğrencileri okula bağlamak, devamsızlık yapmalarını engellemek amacı ile 9.,10.,11., ve 12. sınıflardan devamsızlığı en az olan öğrencilerin ayın öğrencisi olarak seçilmesi kararlaştırıldı. Ayrıca pano hazırlanması bu panoda da öğrenci resimlerine yer verilmesi kararlaştırıldı.

    Okul idaresinden alınan devamsızlık çizelgesine göre 9/C sınıfından Cebrail PİRÇEK (1,5 gün devamsız),10/C sınıfından Mehmet AL (1,5 gün devamsız),11/D sınıfından Yasin İslam GÖKÇE (1,5 gün devamsız),12/B sınıfından Yusuf GÜNEŞ (2,5 gün devamsız) en az devamsızlık yapan öğrenciler oldukları için ayın öğrencisi seçilmiş ve cuma günkü törende tüm öğrencilerin karşısında tebrik edilmiştir. Sene boyunca öğrencilerimizin katıldığı faaliyetlerden, okuldaki mutlu anlarından oluşan bir pano hazırlanmıştır

Mrt

Pek çoğu günümüzün teknolojiye odaklanması nedeniyle kütüphanelerin ölmüş olduğunu düşünüyor. Bu yaygın bir yanılgıdır ; Aslında, birçok kütüphane ülke genelinde büyüyor. Bir öğretmen olarak, öğrencilerimize okul kütüphanelerinde zaman geçirme şansı sunmak, kütüphanelerin kapılarını açık tutmaları için kurum olarak gereken desteği vermeye devam edeceğiz. Bu bağlamda okulumuzda kütüphane sürekli olarak açık tutularak öğrencilerin kitap  temin etmeleri sağlanmıştır. Bilgiye erişime ek olarak, kütüphaneler bir kurum olarak birçok fayda sunmaktadır. Buna rağmen Artık birçok öğrenci kütüphaneye gitmiyor çünkü çevrimiçi sorulara bu kadar kolay cevap bulabiliyorlar. Ancak internet çağının tehlikesi, güvenilir kaynakların eksikliğidir. Bu, öğrencilerimizin etkili araştırma yapmalarını sağlamak için eleştirel analiz becerilerinin aşındırılmasına ihtiyaç duydu. Bilgi çağının birçok avantajı olmasına rağmen, kütüphaneler halen en güvenilir bilgi kaynaklarının olduğu yerler olarak duruyor. Bir öğretmen olarak, öğrencilerimizi bir kütüphaneye götürmek, yeni ilgi alanları keşfetmeleri için bir fırsat sunabilir.

Mrt

Pek çoğu günümüzün teknolojiye odaklanması nedeniyle kütüphanelerin ölmüş olduğunu düşünüyor. Bu yaygın bir yanılgıdır ; Aslında, birçok kütüphane ülke genelinde büyüyor. Bir öğretmen olarak, öğrencilerimize okul kütüphanelerinde zaman geçirme şansı sunmak, kütüphanelerin kapılarını açık tutmaları için kurum olarak gereken desteği vermeye devam edeceğiz. Bu bağlamda okulumuzda kütüphane sürekli olarak açık tutularak öğrencilerin kitap  temin etmeleri sağlanmıştır. Bilgiye erişime ek olarak, kütüphaneler bir kurum olarak birçok fayda sunmaktadır. Buna rağmen Artık birçok öğrenci kütüphaneye gitmiyor çünkü çevrimiçi sorulara bu kadar kolay cevap bulabiliyorlar. Ancak internet çağının tehlikesi, güvenilir kaynakların eksikliğidir. Bu, öğrencilerimizin etkili araştırma yapmalarını sağlamak için eleştirel analiz becerilerinin aşındırılmasına ihtiyaç duydu. Bilgi çağının birçok avantajı olmasına rağmen, kütüphaneler halen en güvenilir bilgi kaynaklarının olduğu yerler olarak duruyor. Bir öğretmen olarak, öğrencilerimizi bir kütüphaneye götürmek, yeni ilgi alanları keşfetmeleri için bir fırsat sunabilir.

Şbt

Okulumuz HEDEF 2022 projesi kapsamında 25 şubat Cuma günü 12. Sınıf öğrencilerimizin velileriyle, okulumuz rehber öğretmeni Ahmet GENÇ  ve sınıf rehber öğretmenleri öncülüğünde bir tolantı gercekleştirilmiştir.

Okulumuz rehber öğretmeni Ahmet GENÇ ve ölçme değerlendirme biriminde görevli olan matematik öğretmeni Mehmet Sadrettin ÇEVİK

Tarafından düzenli olarak yapılan deneme sınavlarının sonuçları analiz edilerek, toplantıda velilerle bu deneme sınavlarının sonuçları paylaşıldı.

 

Şbt

Okulumuz HEDEF 2022 projesi kapsamında okulumuz psikolojik danışmanlık ve rehberlik servisince 12 nci sınıf öğrencilerimizin sınav süreçlerine katkı sağlayacak ''etkili ders çalışma yöntemleri'' etkili motivasyon ve benzeri konularda başta okul rehber öğretmeni Ahmet Genç ve alanında uzman kişilerce  seminer verilmiştir. Ayrıca öğrencilerimize motivasyon ve derslere uyum konularında öğrencilerimize psikolog Neval BAL tarafından seminer verilmiştir. 

Okulumuz rehber öğretmeni Ahmet GENÇ koordinatörlüğünde  ve hedef 2022 projesi kapsamında  verimli ders çalışma semineri'' etkinliğinde görevli Filiz DÜNDAR ve  Kevser İLAN katkılarıyla beraber okulumuza önemli şahsiyetler davet edilmiş hayat hikayelerini öğrencilerle paylaşıp öğrencilere derse karşı azimli olmaları açısından önderlik edip ilham kaynağı olmuşlardır.

 

Şbt

YKS kapsamında bu sene başlatmış olduğumuz projede öğrencilerimizi sadece işleme bilgilendirme ile kalmadık. Bu süreç ders içine de yansıyarak ders şeklinin daha kapsamlı ve YKS ağırlıklı olarak sürdürme gayreti içerisindeyiz. Zümre öğretmenlerimiz ile beraber gerekli hesaplamaları gerekli planlamaları ve olası olumsuzlukları gözden geçirerek öğrenci merkezli ve YKS ağırlıklı tutarak gündemimizi oluşturduk ve bu şekilde yürütme kararı aldık . Öneriler olarak geçen yıllardan sorulmuş olan soruları öğrencilerimize çözdürmek, çözülmüş soruları yorumlayarak anlatmak, açıklamak ve bu süreci yakın takip etmeyi vazife olarak kendimize yol edindik. YKS' de din ile ilgili soruların denemelerini öğrencilere tahsis etmek, devlet kitaplarıyla kalmayıp yardımcı kaynaklar tahsis etmeye kadar her şeyi düşündük. Sadece din dersleri ile olmayarak matematik, tarih, coğrafya öğretmenlerimiz ile  görüşüp onlarında fikirlerinden istifade etmeyi düşünüyoruz. Diğer zümre öğretmenlerimizin önerisi olan kaynaklardan olan soru bankası , deneme , konu anlatımları öğrencilerimizin kullanımına sunmayı düşünüyoruz. Hedef 2022 kapsamında öğrencilerimiz için elimizden gelen her türlü çabayı gösterme gayreti içerisinde bulunacağımızı ısrarla düşünme içerisindeyiz. Okulumuz öğrencileri daha önceki sınavlarına nazaran daha ileriye götürme gayretine gireceğiz. Birlik içinde ilerlemenin hem öğretmen arkadaşlarımız hem öğrencilerimizin bu hazzı sonuna kadar tatmasını sağlayacağız. Bu projenin olurunu düşündüğümüzde başarı oranı yüksek, öğrencilerin istediği üniversitelere yerleşmiş olduğunu göreceğiz, bu ve bunun gibi projelerinde 9.10. sınıf kademelerinde de yapılmasını temenni ederiz .

Şbt

   Okulumuzda Hedef 2022 Projesi kapsamında öğrenci koçluğu sistemi daha da genişletilmiştir. Sene başından beri 12.sınıflara uyguladığımız öğrenci koçluğu sistemine 11.sınıf öğrencilerimizde dahil edilmiştir. Birim öğretmenlerimiz Müfit AY, Zeynep GÜRSOY, Sedef YÜKSEL bir araya gelerek 11.sınıf öğrencilerimizi okul öğretmenlerimize eşit bir şekilde dağıtarak listeler oluşturulmuştur. Oluşturulan listeler sınıf panolarına asılarak öğrencilere duyurulmuştur. Önce öğretmenlerimiz daha sonrada 11.sınıf öğrencilerimize öğrenci koçluğu sistemi hakkında bilgi verilmiştir.

   Öğretmenlerimiz öğrencileri ile bir araya gelerek tanışmış, öğrenci koçluğu sistemi ayrıntılı bir şekilde anlatılmıştır. YKS sınavı hakkında bilgi verilmiş ve öğrencinin ihtiyaçlarına göre çalışma planları hazırlanmıştır. Öğrencilerimizin ne durumda olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen -veli iş birliğini arttırmak amacı ile okul genelinde yapılan veli toplantıları ile öğrenci velileriyle bir araya gelinerek tanışılmış Öğrenci Koçluğu Sistemi hakkında bilgi verilmiştir.

Şbt

      Okulumuz HEDEF 2022 projesi kapsamında 24 şubat 2022 Perşembe günü 12. Sınıf  öğrencilerimize T.C. Mardin Artuklu Üniversitesi Nusaybin Meslek Yüksekokulu'na bir Üniversite tanıtım gezisi düzenlendi.Okul Müdür Başyardımcımız Salih GÖKSUN  ve okul öğretmenlerimiz Duygu YILMAZ ,Sevda ERMAN , Hasan SÜRER ve 12. Sınıf öğrencilerimiz eşliğinde gerçekleştirildi.

Üniversite tanıtım gezilerinin öğrencilerin kariyer planlarını yapmalarında yardımcı ve seçimlerinde yol gösterici olduğuna, aynı zamanda üniversite kültürü ,olanakları,bölümler,vb. konularda yerinde bilgiler edinmenin öğrencilerimizin motivasyonlarının arttığına, bakış açılarının genişlediğine inanıyoruz.

Amacımız üniversite sınavına hazırlanan 12. Sınıf öğrencilerimizin , hedeflerini netleştirebilmelerinde yardımcı olabilmek, motivasyonlarını arttırmayı sağlamak, üniversite ortamını gözlemleyebilmelerine yardımcı olmak,meslekler hakkında üniversite öğretim üyelerinden bilgi edinmelerine yardımcı olmak.

Öğrencilerimize yerinde bilgi edinme imkanı sunan gezide ,öğrencilerimiz bölümler hakkında bilgi aldılar,okulun fiziki yapısını ,sosyal etkinlik alanlarını tanıyıp okulun genel havasını teneffüs ettiler.


 

Şbt

11. Sınıflar için açık liseye geçişi önlemek kapsamında hedef 2022 YKS panosu hazırlandı. Okulumuzda gerçekleştirilen soru çözüm saatleri tanıtılıp öğrencilerin bilgilendirilmesi sağlandı. Okulumuzda gerçekleştirilen veya gerçekleştirilecek deneme sınavı çalışmaları tanıtıldı. Okulumuzda üniversite hazırlık programı ile alakalı rehberlik servisinin yapmakta olduğu çalışmalar öğrencilere duyuruldu. Aynı zamanda okulumuzda sürdürülen öğrenci koçluğu sistemi öğrencilere duyurusu yapıldı.  Okul rehber servisinin öğrencilere yönelik motivasyon ve teşvik edici seminerleri duyuruldu. Okulumuzda gerçekleştirilecek olan kariyer buluşmalarının duyurusu yapıldı. DYK ve kamp ile çalışmalar düzenlenmektedir.

Sınav kaygısı, ergenlik, verimli ders çalışma yöntemleri gibi seminerlerle öğrencilerimizin sınavlara psikolojik olarak hazırlanmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerimize MEB tekrar testleri ve konu kazanım testlerini, çalışma defterini soru çözüm saatlerinde çözmeleri hedeflenmektedir. Her öğrencimize özel sınav koçlarımız öğrencilerin akademik süreçlerini takip ederek gerekli zamanlarda gerekli müdahaleleri yapmaları ve öğrencinin durumu ile ilgili velileri bilgilendirerek gerekli yönlendirmeleri yapması hedeflenmektedir. Öğrencilerimize hızlı ve etkin kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için her gün kitap okuma etkinliği yapılmaktadır. Tüm öğrencilerimizin ilgileri, yetenekleri, başarıları doğrultusunda etkinlikler planlanmaktadır. Hedefimiz öğrencilerimizin geleceğine ışık tutmaya devam etmektir.

Şbt

Öğrencilerimize Milli Savunma Üniversitesi(MSÜ)'ni tanıtmak amacıyla çalışmalarımızı gerçekleştirdik. İlk olarak 11.sınıf düzeyindeki öğrencilerimize Milli Savunma Üniversitesi tanıtım videosu izletildi. Bu videoda öğrencilerimiz Milli Savunma Üniversitesi hakkında birçok bilgiye ulaşmış oldu.

Milli Savunma Üniversitesine giriş sınavı, sınavın hangi tarihlerde olacağı, sınav içeriği hakkında bilgiler, sınava başvuracak öğrencilerde bulunması gereken şartlar, öğrenci alımlarındaki taban puanlar, öğrenci seçme süreci hakkında bilgilendirmeler, seçim aşamaları ile üniversitede görülen dersler ve eğitimler hakkında bilgiler verildi.

Daha sonra Milli Savunma Üniversitesi'ni görsellerle öğrencilere daha iyi tanıtmak amacıyla pano çalışması düzenlendi. Panoda Milli Savunma Üniversitesi hakkında gerekli döküman ve bilgilendirmelerin olduğu çalışmalara yer verildi.

Son olarak da öğrencilerin Milli Savunma Üniversitesi'ne teşvikini sağlamak amacıyla afiş çalışması yapılmıştır

Ock

Okulumuzda bulunan öğrencilerimiz ilçemizdeki camii ve mescitlere dağıtarak namaz kıldırmaları, ezan okumaları ve hutbe okumaları sağlandı. Öğrencilerimiz danışman öğretmenleriyle gerekli çalışmaları yaparak namaz kıldırma, ezan okuma ve hutbe okuma eylemlerini sağlıklı bir şekilde yerine getirdi.

Öğrencilerimizden bir kısmını mahalle camilerine göndererek, cami imamları ve danışmanları gözetiminde ezan okumaları sağlandı. Bir diğer grup öğrencimiz ise camii ve mescitlerde Kuran-ı Kerim tilavetinde bulundu. Diğer grup ise camilerimizde Hutbe okuma faaliyetinde bulundu.
Öğrencilerimizden bir grup ise camii ve mescitlerde namaz kıldırdı.

 

 

 

 

 

Ock

Kts çalışması kapsamında öğrencilerin  akademik gelişim kariyer planlama ve üniversiteye hazırlık kapsamında öğrencilerimizin ara dönemde uygulayacakları programlar ders çalışma stratejileri   verimli ders çalışma ve kamp programı hakkında öğrencilerimize hem grup hemde bireysel programlar okul rehber öğretmeni tarafından hazırlandı bunun takibini yapmak ve olumlu olumsuz süreçlerini ele almak için ara dönemde uygulanacak programlar  için okul rehber öğretmeni tarafından öğrenci bilgilendirme öğretmen bilgilendirme ve veli bilgilendirme çalışması okul idaresiyle kordineli bir şekilde yapılmıştır.

Ock

Sınıf yönetiminde başarılı olmak için izlenmesi gereken adımlar ve göz önünde bulundurulması gereken ilkeler konusunda öğretmen arkadaşlarımızla  bir araya geldik.

Etkili sınıf yönetimini oluşturan süreçler ve olumlu- olumsuz etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler konulu toplantı öğretmenler odasında yapıldı. Etkili sınıf yönetiminin önemi ve öğrenci üzerindeki olumlu faydaları üzerinde duruldu. Öğretmenin sınıf içinde yaptığı davranışın öğrenci üzerinde olumlu veya olumsuz yönde öğrenci üzerinde etkili olduğu ve bu bağlamda öğretmenin yeni stratejiler geliştirmesi konusunda ihtiyac ve gereklilik olduğu vurgulandı.

- Etkili sınıf yönetiminin en önemli yanı öğretmenin rolünu iyi bilmesi gerektiği sınıf içindeki düzeni sağlaması öğrencilerin zeka seviyesi farklı olduğundan sınıf içinde yapılan her davranışın ve şakanın saygısızlık olarak nitelendirilmemesi ve saygıyla karşılanması  gerektiği vurgulanmıştır.

 

- öğretmen sınıf içi otoriteyi sağlar bütün öğrencilere eşit şekilde söz hakkı vermeli öğrencinin kendini ifade etmeye  olanak sağlayıp davranışlara orantılı bir şekilde esneklik sağlamalıdır.

- öğretmen dersin konusu ve içeriğine göre gerekirse masa ve sıra düzenini değiştirip öğrenciyle göz teması kurmalıdır.

Öğretmenliğin en zor yanı sınıfı amacına uygun yönetmektir. Öğrenmenin gerçekleştiği, öğretmenin ve öğrencilerin keyif aldıkları sınıflar iyi yönetiliyor demektir.

Ock

 

       Okulumuzca  hazırlanan Vizyon Belgesi doğrultusunda öğrencilerin okuma becerisini geliştirmeye ve velilerin okuma alışkanlığı edinmesine yönelik olarak hedefler belirlenmiştir.

    Okulumuzda kitap okuma etkinliği için takımlar oluşturulmuş ve her takım 5 öğrenciden oluşturulmuştur. Öğrencilerin bu alışkanlığı kazanabilmeleri için sürekli olarak kitap okuyup okumadıkları takip edilmiş ve bu konuda gelişme sağlanmıştır. Diğer branş öğretmenlerinin de katkılarıyla okulumuzda okuma yazma bilmeyen öğrencilere okuma yazmayı geliştirmeleri konusunda işbirliğine gidilmiştir.

    Okulumuzda okuma becerilerinin geliştirilmesi konusunda öğrencilere her türlü imkan sunulmuştur. Bu konuda kitap erişiminde sıkıntı çeken öğrenciler için okul Kütüphanesi öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. Bu etkinliğin bir proje olarak sürdürülmesi konusunda karar kılınmıştır.  

      Okulumuzda  "Kitap Okuma Saati Uygulaması"  yukarıdaki tabloda belirtilen şekilde ve Vizyon Belgesi'nde belirlenen hedefler doğrultusunda uygulanmıştır. Bu kapsamda aşağıda belirtilen faaliyetler yapılmıştır :  

         Öğrencilere kitap okuma sevgisi kazandırılmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin okuma, anlama v.b. becerilerinin geliştirmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin boş zamanlarında kitap okuma isteği kazanmaları amaçlanmıştır. Öğrencilerin okudukları kitapları anlatmaları istemiş anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi sağlanmıştır. Öğrencilerin okudukları hikâye, masal v.b. kitapları özet çıkarmaları için Kitap Özet formları hazırlanarak uygulanmış ve öğrencilerin yazı yazma becerileri ile anlama becerileri geliştirilmiştir. Her ay okuma hızları ölçülmüş okuma hızlarında gelişme ve ilerleme kazandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin özel günlerde birbirlerine kitap hediye etmesi tavsiye edilerek kitap sevgisi kazandırılmıştır. Kitap okuma saati uygulama esnasında öğrencilerinin başında bulunmuş olup bu esnada kitap okuyarak öğrencilere rol model olunmuştur.Kitap okuma esnasında öğrencilerin bilemediği kelimeler cümlenin gelişinden çıkartılarak öğrencinin anlamlı okuması sağlamıştır.

 

Ock

Öğrencilerimizin kötü alışkanlıklar kazanmasını engellemek, süratli, doğru, çabuk düşünme yeteneği kazanmalarını sağlamak amacıyla, öğrencilerimiz arasında sosyalleşmenin önemi kavramasına adına güzel bir etkinlik düzenlenmiştir.

Öğrencilerimizin yaratıcı düşünme becerileri, problem çözme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunması amaçlanmıştır. Öğrencilerimizin beyinlerinin her iki lobunu kullanmasına imkân vermiştir. Stratejik düşünme becerileri kazanmışlardır.

Birçok ülkede ders olarak verilen, üstün zekâlı çocuklarda sıklıkla kullanılan satranç eğitimini okulumuz sosyal etkinlik olarak düzenli olarak planlanmaktadır.

Satrançdaki olasılığın atom sayısı kadar fazla oluşu öğrencilerin insan beyninin bir bilgisayar gibi aktif çalışmasını sağlamaktadır. Entelektüel bir etkinlik olarak okulumuzda bu eğitimi öğrencilerimize kazandırmaya hedefliyoruz. Beyin jimnastiği olan satrancı Hintliler satranç öyle bir deryadır ki, içinde sivrisinek yüzebilir. Fil yıkanabilir şeklinde tanımlamışlardır.

Satranç dikkatli düşünme, konsantrasyon, bir diğer hamleyi düşünmekle hem uzamsal hem görsel zekayı geliştirmek, muhakeme yeteneğini geliştirmek açısından muazzam bir spordur. Satranç, ezbercilikten arındırır, mücadeleyi öğretir, ezber bilgiyi bozarak yorumlama yeteneğini geliştirir